یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ |۹ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 13, 2024
امام جمعه دیر

حوزه/ امام جمعه دیر گفت: بعضی از روش های صید واقعا مخرب است و همه باید جلوی نابودی آبزیان و تخریب زیستگاه های طبیعی آبزیان را بگیریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی، امام جمعه دیر، ظهر امروز در خطبه های نمازجمعه بندر دیر با اشاره به اقامه نمازجمعه نصر توسط رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: پیام نمازجمعه نصر به دوست و دشمن این بود که ایران اسلامی همچون گذشته با شجاعت و اقتدار در صحنه است و از هیچ تهدیدی نمی ترسد و ما از شهادت استقبال می کنیم و ایران اسلامی آن چنان امنیت دارد که این تهدیدهای دشمن را به سخره می گیریم.

امام جمعه دیر افزود: حضور میلیونی مردم در این نمازجمعه پیوند محکم و استوار و ناگسستنی ملت و رهبری و اقتدار و آرامش و امنیت کشور را به نمایش گذاشت و نشان داد مقام معظم رهبری و مسئولین نظام در مقابل دفاع از مظلومین کوتاهی نمی کنند و در کنار مقاومت هستند.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: همچنین این نمازجمعه نمایش قدرت نرم ایران و بسیج اجتماعی و اتحاد داخلی بود و از طرفی به متحدان ایران نیز نشان داد که ایران اسلامی همچون گذشته رهبری قدرتمند دارد که از منابع مشترک جبهه مقاومت حراست می کند.

وی با اشاره به عملیات وعده صادق ۲، آن را اقدامی مشروع و کمترین مجازات برای رژیم صهیونیستی دانست و عنوان کرد: غزه قهرمان بعد از گذشت یک سال از عملیات طوفان الاقصی با قدرت به رژیم صهیونیستی ضربه می زند و حزب الله نیز بعد از شهادت سید حسن نصرالله به جای ۱۰ موشک ۲۰۰ موشک به سمت رژیم صهیونیستی شلیک می کند.

خطیب نمازجمعه دیر با بیان اینکه محصول جنایات رژیم صهیونیستی تراکم خشم و افزایش انگیزه مردم غزه و لبنان و تنگ تر شدن حلقه محاصره این رژیم و نابودی آن خواهد بود، گفت: شهید سید حسن نصرالله یک مکتب و راه است و تاثیرگذاری شهادت ایشان از زمان حیاتش بیشتر خواهد بود که یکی از آثار آن نابودی رژیم صهیونیستی است.

وی با اشاره به فرمان جهاد مقام معظم رهبری در کمک به ملت مظلوم غزه و لبنان، خاطرنشان کرد: هر کس در توان خود در زمینه کمک مالی، سیاسی و روشنگری در رسانه و فضای مجازی نباید کوتاهی کند و از طرفی به مسئله همبستگی امت اسلام باید توجه کنیم و همه مقابل دشمن بایستیم.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به هفته ملی کاهش اثرات بلایای طبیعی، بیان داشت: ایمن سازی سازه ها، مقاوم کردن بافت های فرسوده، عدم ساخت و ساخت در مسیر رودخانه ها، قطع درختان و مراتع نقش مهمی در کاهش بلایای طبیعی دارد که البته نیازمند عزم ملی با همکاری مردم و مسئولین است.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از مردم از دریا ارتزاق می کنند و این نعمت الهی مربوط به نسل امروز و فردا است، تاکید کرد: بعضی از روش های صید واقعا مخرب است و همه باید جلوی نابودی آبزیان و تخریب زیستگاه های طبیعی آبزیان را بگیریم.

امام جمعه دیر با تاکید بر مراقبت همگانی از آبزیان، تصریح کرد: صید ترال کف و محاصره ای مخرب و نابود کننده آبزیان دریا است، نکند با رفتار نادرست خود آینده تاریکی برای خود و آیندگان رقم بزنیم.

وی از نصب ایستگاه دائمی شمیم در شهرستان با پیگیری مسئولین استان و شهرستان خبر داد و عنوان کرد: اکنون که مشکل حل شده است، اشخاص حقیقی و حقوقی و ادارات دولتی برای ثبت اراضی خود اهتمام جدی داشته باشند.

حجت الاسلام حسینی یادآور شد: در سفر اخیر رئیس جمهور به کشور قطر بحث طرح توسعه بندر تجاری دیر نهایی و امضا شد که در آینده این پروژه توسط سرمایه گذاران قطری عملی می شود و تحول بزرگی در شهرستان رقم خواهد خورد.

وی درباره مشکلات آب در شهرستان دیر، ابراز کرد: تابستان را پشت سر گذاشتیم ولی همچنان شهروندان از اینکه تنها چند ساعت در شبانه روز آب دارند، گلایه مند هستند که امیدواریم با تسریع در بازسازی شبکه آبرسانی و راه اندازی آب شیرین شهر دیر شاهد مرتفع شدن مشکلات این حوزه باشیم.

خطیب نمازجمعه دیر با تبریک روز تربیت بدنی و ورزش، گفت: امروزه به خاطر عدم تحرک و زندگی ماشینی شاهد گسترش بیماری های قلبی و عروقی، فشار خون، چربی و قند خون در جامعه هستیم که باید برای رفع این بیماری ها ورزش همگانی در جامعه ترویج دهیم، از طرفی انتظار است مسئولین به ورزشکاران شهرستان و مشکلات این حوزه توجه بیشتری داشته باشند.

وی با گرامیداشت هفته پیوند اولیا و مربیان ، بیان داشت: خانه و مدرسه دو کانون مهم تربیتی هستند که بدون هماهنگی این دو کانون هیچ امیدی به آموزش و تربیت درست فرزندان نیست، بنابراین باید انسان های فرهیخته و پای کار به عنوان مربی انتخاب شوند.

حجت الاسلام حسینی درباره هفته سلامت روان، عنوان کرد: نعمت سلامتی یکی از نعمت های بزرگ الهی است و مهمتر از سلامت جسم، سلامت روان است و باید بیشتر به فکر سلامت روح و روان خود باشیم.

وی با تبریک میلاد امام حسن عسکری(ع) و بیان حدیثی از این امام بزرگوار، گفت: علاوه بر اعمال و رفتار ما، آثار این اعمال نیز ثبت و ضبط می شود و انسان در قیامت باید پاسخ گوی اعمال خود باشد.

وی با تسلیت سالروز وفات حضرت معصومه(س) خواستار الگوگیری افراد از سیره و روش کریمه اهلبیت(س) در زندگی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha